ПРО БЕЗПЕКУ
Сторінка безпеки
Знання і навички з безпеки життєдіяльності,
яких мають набути діти дошкільного віку.
Молодша група (3 - 4 роки)
- - поняття про користь та небезпеку вогню;
- - елементарні заборонні правила з пожежної безпеки;
- - елементарні правила поведінки на дорозі, уявлення про дію світлофора;
- - початкові правила поводження з незнайомцями;
- - початкові знання про правила поводження з домашніми тваринами;
- - знання про існування отруйних грибів та ягід;
- - заборонні правила поведінки біля водойми в літній та зимово-весняний період;
- - знання про небезпеку користування гострими, ріжучими, дрібними предметами;
- - знання про небезпеку від гарячого;
- - знання про поводження біля відчиненого вікна та балкону;
- - вміння бігати, стрибати, падати без травм
Середня група (4 - 5 років)
- поняття про корисний вогонь, причини виникнення пожежі, елементарні рятувальні дії під час пожежі;
- поняття про різні види переходів, дорожні знаки для пішоходів, правила поведінки в транспорті та біля дороги, катання на санчатах, лижах, ковзанах;
- знання правил поводження з незнайомцями та уявлення про наслідок забав у небезпечних місцях;
- розширені знання про небезпеку від користування гострими, ріжучими та вибухонебезпечними предметами;
- елементарні знання про небезпеку самостійного користування ліками та термометром;
- більш глибокі знання про отруйні гриби, ягоди, рослини;
- взаємовідносини з чужими та домашніми тваринами;
- поводження на водоймі у різні пори року
Старша група (5 - 6 років)
- уміти запобігати виникненню пожежі, знати правила пожежної безпеки вдома, уміти діяти при виникненні пожежі;
- знати частини вулиці, орієнтуватись за світлофором та деякими дорожніми знаками, мати уявлення про роботу ДАІ;
- знати правила поведінки в транспорті та поряд з ним;
- мати уяву про власну поведінку, якщо загубився в незнайомому місці;
- мати навички безпечної гри з м'ячем, катання на санчатах, лижах, ковзанах;
- відрізняти найвідоміші отруйні гриби від їстивних, засвоїти правила контакту з домашніми, дикими і безпритульними тваринами, мати уявлення про небезпеку і захист від комах, знати про поведінку у лісі та водоймі, в полі;
- уміти обережно користуватись ножем, ножицями, голкою, виделкою;
- мати уявлення про вибухонебезпечні предмети;
- мати уявлення про наслідки користування ліками і термометром;
- знати про небезпеку користування електричними і газовими приладами;
- мати уявлення про поведінку під час стихійного лиха (ураган, гроза, повінь, землетрус);
- знати про шкідливий вплив радіації;
- мати елементарні практичні навички надання першої медичної допомоги та самодопомоги при незначних пошкодженнях;
- володіти навичками особистої гігієни з метою запобігання респіраторним, шкірним, кишковим захворюванням;
- уміти чинити опір пропозиції запалити цигарку чи спробувати алкогольні напої, наркотичну речовину;
- знати про профілактику гельмінтозу та педикульозу.
Основи безпеки дитини
Рекомендації батькам по безпеці дитини.
Використовуючи наведені поради Ви можемо максимально убезпечити дітей, та в разі необхідно, не втрачаючи часу надати потрібну інформацію.
1.Необхідно зібрати всю інформацію про дитину та вести домашній фото архів.
Завести анкету з вклеєною фотографією дитини:
Ім’я ______________________
Стать_____________________
Дата народження___________
Місце народження__________
Група та резус крові_________
Колір очей_________________
Колір волосся______________
Статура___________________
Особливі прикмети (шрами, родинки, родимі плями, татуїровки(?))____________
Перенесенні операції, захворювання, особливі потреби, ліки, що приймає дитина, окуляри, алергічні реакції на ліки_______________________________________
Інформація про батьків (родичів, друзів) для контакту______________________
Імена батьків, друзів __________________________________________________
Домашній телефон_______________
Мобільний телефон_______________
Робочий телефон_________________
Адреса__________________________
2.Навчити дитину правилам безпеки для дітей.
З самого раннього віку навчити притримуватись простих, але дуже важливих та ефективних правил безпеки. Ці правила дитина повинна знати сама та навчити своїх друзів.
Я завжди питаю дозволу у батьків.
Я ніколи не буду робити те, що батьки мені не дозволяють робити, навіть якщо мені дуже хочеться зараз.
Я завжди буду гратися та гуляти з батьками, родичами або з кимсь з моїх старих друзів.
Я ніколи не буду цього робити сам.
Я маю довіряти своїм відчуттям. Якщо я відчуваю, що роблю щось погане – значить, я маю цього не робити, то му що це може нанести мені шкоду.
Я вмію казати „ні”. Якщо я відчуваю, що роблять щось погане, то я скажу „ні” та втечу додому.
Я завжди буду знати, що деякі незнайомі люд можуть допомогти мені вибратися з небезпечних ситуацій. Це жінки, мами з дітьми, міліціонери у формі, продавці в магазині і аптеці.
Я знаю, що моє тіло належить лише мені, я нікому не дозволю до мене торкатися без дозволу батьків.
Я граюся та гуляю лише в тих місцях, де мені дозволяють батьки. Я буду уникати місць, де мало світла та людей.
Я не буду розмовляти зі сторонніми людьми, приймати подарунки від дорослих, давати згоду та сідати до них у машину, гуляти з ними і ходити до них у гості, без дозволу моїх батьків.
Я навчусь користуватися телефоном в телефонній будці на вулиці та мобільним телефоном.
Я навчусь набирати 102.
Я вивчу свою домашню адресу і номер домашнього телефону.
3.Правила безпеки для батьків.
Будьте готові прийти на допомогу своїй дитині в будь який момент.
Зберігати данні та анкети дитини в доступному місці та щорічно оновлювати фото.
Тримати під рукою адреси та телефони друзів своїх дітей.
Познайомитися зі своїми сусідами. Дізнатися як можна більше про них та їх образжиття.
Дослідити місцевість навколо дома, показати дитині безпечні місця для ігор, та місця, які слід дитині уникати.
Не наносити ім’я дитини на одежу, шкільні приналежності або портфелі. Не купуйте дитині речі з її ім’ям.
Будьте зразком для дитини. Уважно слухайте дитину та задавайте питання. Підтримуйте відкритість дитини та уникнення секретів від батьків. І переконуйте дитину , а не залякуйте.
Розвивайте в дитині самоповагу і давайте дитині зрозуміти, що Ви її любите такою, як вона є.
Запевніть дитину у Вашій любові і Вашій постійній підтримці, яке її необхідна, щоб в дошкільному віці уникнути менших проблем, а надалі і більш серйозних.
4.Об’єднуйте зусилля.
Підтримувати добрі стосунки з сусідами і не лишатися байдужими до їх проблем.
Коли дозволяє час, займайтеся волонтерською діяльністю в Вашому районі, приймайте участь в організаційних питаннях .
Знання сусідів та оточуючої місцевості - одна з найважливіших умов безпеки Вашої дитини.
Познайомте Ваших близьких та друзів з даними рекомендаціями.
І на останок, шановні батьки, безпека дітей та їх життя в першу чергу залежить від вміння дітей поводитися в скрутних ситуаціях, обережність з незнайомими людьми, самоповага, відсутність секретів від батьків та наявність певних життєвих навичок.
ЯК НАВЧАТИ ДИТИНУ БЕЗПЕЧНІЙ ПОВЕДІНЦІ
В дослідженнях зазначається, що сфера відносин «батьки - вихователі» є визначальною в дошкільному віці. Спілкування, контакти, спільна з дорослими діяльність мають першочергове значення для формування мотивів поведінки та накопичення досвіду дітей.
Провідний напрям в ДНЗ - робота з дітьми, оскільки вирішити задачу виховання безпечної поведінки можливо насамперед організовуючи його безпосередню діяльність.
Завдання:
* Уточнити і систематизувати знання дітей про правила безпечної поведінки в побуті.
* Закріпити отримані дошкільнятами знання і формувати на їх основі вміння безпечної поведінки в побуті.
* Створити умови для застосування дітьми умінь діяти з потенційно небезпечними предметами домашнього ужитку.
Спираючись на вікові психофізіологічні та інтелектуальні особливості дітей дошкільного віку, виділено ряд моментів, які важливо враховувати при вирішенні даних завдань:
* Викликати в дошкільників бажання дотримуватися правил безпеки в будинку, уникаючи моралізації, шляхом пізнання, а не заборон.
* Забезпечити активність кожної дитини при освоєнні знань і вмінь безпечної поведінки в домашньому середовищі.
* Вселити дитині, що небезпеки можна уникнути, якщо вести себе правильно, при цьому, не спровокувавши у нього почуття боязкості і страху, використовуючи імітаційне моделювання загрозливих ситуацій та навчання практичним діям з потенційно небезпечними предметами домашнього ужитку.
* У спілкуванні з дітьми використовувати і закріплювати такі поняття, як «небезпечно», «безпечно», «обережно».
Для того, щоб у дітей не виникало «інформаційного неврозу» через розширення і поглиблення знань про небезпечні ситуаціях в побуті, враховуючи особливості самого змісту, бажано організувати спостереження психолога дошкільного навчального закладу, який би контролював психічний стан дошкільнят, проводив діагностику рівня тривожності перед початком роботи, в середині навчального року і після закінчення.
Дотримання вказаних вище моментів сприяє використання ігрових методів і прийомів. Особлива роль відводиться ігровому персонажу, який розповідає історії, що відбувалися з ним (через порушення правил безпеки), «відкриває» разом з дітьми правила поведінки, загадує загадки, приносить картинки та різні завдання, «вигадує» вірші, проводить гостей в свій будинок і т.п. Саме він робить процес освоєння досвіду безпечної поведінки дітьми живим; допомагає їм зрозуміти правила безпеки, дозволити проблемні ситуації.
Вся робота з дітьми має здійснюватися за умови їх зацікавленості пропонованої темою або окремими питаннями і ні в якому разі не «нав'язуватися» дитині. Дидактична гра, заняття, читання художньої літератури і т.п. починається тільки з тими дітьми, які виявляють бажання до співпраці.
Робота з дітьми починається з уточнення та систематизації уявлень про гострих, колючих і ріжучих предметах як джерела небезпеки, запобіжні заходи з ними та формування відповідних умінь, оскільки даний вид небезпечних ситуацій найбільш знаком дошкільнятам. Найтривалішим за часом є другий блок небезпек в побуті (об'єкти, що призводять до опіків, пожеж і електротравма, і правила спілкування з ними). Профілактика падінь займає приблизно 1.5 - 2 місяці.
Домашні завдання допомагають упорядкувати «стихійне» отримання дітьми досвіду безпечної поведінки в домашніх умовах. Постійне включення дітей в спільну з дорослими діяльність дає емоційний вихід їх активності, дозволяє звернути увагу на способи обережного поводження з предметами побуту, сприяє формуванню умінь безпечної поведінки.
Також батькам пропоную завдання дати оцінку різним формам звернення до дитини, що дозволяють побачити різницю, вибрати найбільш вдалі, замінити небажані. Наприклад: «Я і не знала, що ти вмієш різати хліб таким ножем. Адже треба бути дуже обережним, інакше поріжешся », замість:« Негайно поклади на місце, це небезпечно! »
У спілкуванні з дітьми намагайтеся не стримувати активність дітей, а направляйте її в «корисне русло».