Вимоги до організації роботи закладів дошкільної освіти в умовах карантину з присутністю дітей
Вимоги до організації роботи
закладів дошкільної освіти в умовах карантину з присутністю дітей
І. Організація протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти
1. Перед початком зміни проводиться температурний скринінг усім працівникам закладу дошкільної освіти. Запроваджується масочний режим для усіх працівників закладу.
2.Температурний скринінг дітей проводити при вході (початковий) у заклад, перед обідом та після полуденка з занесенням показників у відповідний журнал.
3. Діти, в яких виявлено температуру тіла понад 37,2 або ознаки респіраторних захворювань на початковому скринінзі не допускаються до відвідування садочка. При поточному скрининзі – ізолюються з обов’язковим інформуванням медичного працівника та батьків.
4. Ранковий прийом дітей до закладів проводить вихователь на території закладу за межами його будівлі.
5. Батьки та супроводжуючі особи повинні одягати респіратор або захисну маску (у тому числі саморобну), так, щоб були покриті ніс та рот. Очікування на території повинно бути обмежено.
6. У недоступному для дітей місці у роздягальні, санітарній кімнаті, буфетній розміщуються дезінфікуючі засоби.
7. Всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, обробка рук антисептиком, миття рук, навчання правилам етикету кашлю тощо) проводяться в ігровій формі та за особистим прикладом працівників закладу.
8. На період карантину забороняється:
- використання м'яких іграшок;
- роботу басейнів у закладах;
- використання килимів з довгим ворсом;
- перебування у вуличному взутті всередині приміщень;
- проведення масових заходів (вистав, свят, концертів) за участі дітей з
більш, ніж однієї групи та за присутності глядачів (відвідувачів);
- ігри з водою та піском на вулиці.
ІІ. Вимоги щодо проведення освітнього процесу.
1. Проводити додаткові ігри та вправи, які б доносили дітям важливість індивідуальних заходів профілактики та фізичного дистанціювання.
2. Надавати пріоритет активним формам роботи, що проводяться на відкритому повітрі.
3. Переформатувати розміщення в кімнатах для занять таким чином, щоб забезпечити максимальне фізичне дистанціювання.
4. Обмежити заняття та ігри, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми та персоналом та ігри з тісним контактом дітей.
5. Обмежити заняття та ігри, що потребують використання значної кількості додаткового інвентарю.
6. Обмежити сенсорні заняття та ігри (наприклад ліпка).
7. Забезпечити миття іграшок після кожного їх прийому.
8. Розробити адаптований графік прогулянок та занять з метою недопущення об’єднання змішування груп.
ІІІ. Організація харчування.
1. Забезпечити під час організації прийому їжі з дітьми дотримання карантинних обмежень.
2. Розробити перспективне та щоденне меню з урахуванням недопущення ризиків щодо розповсюдження інфекційних захворювань.
3. Працівникам харчоблоку працювати виключно в захисних масках та рукавичках.
4. Помічникам вихователів отримувати та видавати їжу виключно в захисних масках та рукавичках.
ІV. Керівники закладів дошкільної освіти зобов’язані:
1. Розробити схему маршруту, за якою батьки заводитимуть та забиратимуть дітей, а працівники закладу забезпечуватимуть прийом, супровід дітей до групових приміщень з недопущенням перетинання.
2. Забезпечити навчання серед працівників щодо правил використання засобів індивідуального захисту, їх утилізації та контроль над дотриманням цих правил;
3. Забезпечити контроль за:
- постійною наявністю дезінфікуючих засобів;
- дезінфекцією поверхонь не рідше, ніж кожні 2 години та відразу після закінчення занять з відміткою у журналі;
- вологим прибирання з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше, ніж кожні 2 години та після закінчення робочого дня/зміни з відміткою у журналі;
- провітрюванням приміщень протягом не менше 15 хвилин перед відкриттям та почергове провітрювання кімнат протягом дня;
- централізований збір використаних паперових серветок в окремі контейнери (коробки) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
- недоступністю контейнерів (коробок) для використаних запасів дезінфікуючих засобів;
- носінням всіма працівниками закладу, у тому числі педагогічними, спецодягу.
4. Створити комісію у складі 3-х осіб відповідальних за збір інформації про стан здоров’я дітей та працівників
5. Видати наказ про підготовку до відновлення роботи закладу освіти з присутністю дітей, яким призначити відповідальних осіб за виконання усіх заходів та розподілити обов’язки між ними.
6. Перевірити (комісійно) стан готовності приміщень, зокрема медичних кабінетів, ізоляторів, туалетних кімнат, харчоблоків, , спортивних залів, групових приміщень, ігрових майданчиків тощо.
7. Організувати систему щоденного контролю за станом здоров’я усіх працівників та вихованців.
8. Забезпечити управління і контроль за дотриманням правил епідемічної безпеки в закладах.
V. Вимоги до працівників закладу.
1. Регулярно мити руки з рідким милом та/або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 2 години, після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
2. Утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань - кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
3. Самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
4. Упродовж дня носити спецодяг та маски.