Звіт керівника

Звіт директора Наддніпрянського ясел-садка № 55

Херсонської міської ради
перед колективом та громадськістю
за 2019/
2020 н. р.

(17.06.2020)

         Добрий день, шановні присутні!

   Закінчується навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу Наддніпрянського ясел-садка № 55 Херсонської міської ради за 2019/2020 н.р.

          Згідно з планом роботи на навчальний рік, пріоритетні завдання педагогічного колективу вирішувалися за допомогою різних форм індивідуальної та колективної роботи з дітьми, педагогами та батьками.     повноцінного фізичного, психічного, духовного розвитку дошкільників, створення сприятливих умов для творчої реалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності.

           В минулому 2019/2020 навчальному році в ЗДО функціонувало 2 групи, з них 1 - ясельна та 1 - змішана.

           Педагогічна рада ЗДО спрямували зусилля на вирішення наступних питань:

• Розширення та удосконалення організації фізкультурно-оздоровчої роботи.

• Удосконалення роботи щодо створення предметно-ігрового середовища та психологічного комфорту для перебування дітей у закладі.

• Підвищення ефективності форм роботи, спрямованої на безпеку життєдіяльності дітей.

• Урахування вікових та індивідуальних особливостей кожної дитини під час підготовки і проведення навчальних занять та виховних заходів.

• Дотримання системності та послідовності у роботі з дитячим колективом та в індивідуальній роботі з кожною дитиною.

Педагогічний процес здійснювали 4 педагога , з них:

  1. За результатами атестації мають:

- кваліфікаційну категорію “Спеціаліст ІІ категорії” – 1 педагог;

- кваліфікаційну категорію “Спеціаліст” – 2 педагога;

- кваліфікаційну категорію “Спеціаліст І категорії” – 1;

2.За стажем педагогічної роботи:

- від 5-ти до 10-ти років – 0;

- від 10-ти до 20-ти – 2 педагога;

                *  після 20-ти –  1 педагог.

 3.    За освітою:

- вища – 2 педагога;

- середня спеціальна– 1 педагог;

-базова вища – 1 педагог

         Для реалізації головних завдань, що були поставлені перед колективом, адміністрацією закладу дошкільної освіти, на основі діагностики рівня роботи педагогічних працівників та їх самооцінки, був переглянутий рівень професійної майстерності педагогів,  сплановані різні форми методичної роботи з кадрами, які забезпечили необхідний рівень знань, умінь та навичок у досягненні мети.

          З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки педагогічного колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які педагоги шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року.

         Для формування вміння спрогнозувати результати удосконалення власних професійно значущих якостей, розуміння педагогами їх впливу на покращення якості освітнього процесу в цілому, усвідомлення значення власного професійного іміджу, для формування нових професійних навичок і вмінь, з метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на  виконання головних завдань на 2019/2020 навчальний рік, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи: засідання педагогічної ради, консультації, банки педагогічних ідей, теоретичні модулі, оформлення та поповнення особистих портфоліо педагогів тощо.

           З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів були сплановані та успішно проведені упродовж навчального року такі форми методичної роботи:

• педради, які відзначались актуальністю, науковістю та педагогічною доцільністю тематики, інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи. Цікаво і змістовно були проведені педради «Завдання педагогічного колективу на 2019/2020 н.р»,  «Розвиток правової свідомості особистості у дітей  дошкільного віку», під час яких  були використані різноманітні інтерактивні форми та методи роботи: робота в мікрогрупах, «мозковий штурм», практична робота в командах, моделювання, презентації ідей.

• Круглі столи, консультації, семінари тощо на яких розглядались різноманітні питання з організації освітньої роботи у закладі:  «Навчання дітей дошкільного віку складати розповіді за картиною», «Уроки Сухомлинського: уроки мислення, милування, доброти», «Переказ оповіданнь В.О. Сухомлинського з використанням інноваційної технології "Мнемотехніка" . Майстер-класи для педагогів ЗДО – «Лепбук як новітній інтерактивний метод навчання дошкільнят»  «Праця – ефективний засіб формування предметно-практичної компетенції дітей». «Мнемотехніка-технологія ефективного засвоєння інформації», «Рухливі ігри з інтелектуальним навантаженням» та ін. Все це сприяло поглибленню знань вихователів з дошкільної педагогіки, розв`язанню різноманітних питань , підвищенню фахової майстерності педагогів.


     Важливим стимулом активізації діяльності педагогів стали колективні перегляди:

• відкриті  перегляди занять.

• групові  та індивідуальні  консультації. Під час колективних переглядів встановлено, що з дітьми проводиться систематична робота, про що свідчать відповіді вихованців та предметно-практична діяльність дітей. Вихователі мали змогу продемонструвати власний підхід до організації освітнього процесу. Кількісний і якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених  упродовж навчального року показав, що всі вони носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню  професійної компетентності педагогів.

             Вихователі звітували перед  колективом,  обмінювались  досвідом, роздумами, інформацією, організовували тематичні виставки. Організація на педагогічних  формах роботи  була дієвою та змістовною, повсякчас відчувалась відповідальність педагогів за успішність освітнього процесу, збереження життя та зміцнення здоров’я дітей. Проводилась робота по формуванню у дітей  психологічної та  фізичної готовності до систематичного навчання в школі.   

              Весь колектив закладу працював над збереженням та зміцненням психічного, фізичного здоров’я дошкільнят,  спрямовував  зусилля на створення ігрового середовища у групових приміщеннях з різноманітним ігровим обладнанням, для реалізації пізнавальної і соціальної активності дітей, значна увага приділялась заохоченню до використовування в іграх дітей набутого ними життєвого досвіду, забезпечував педагогічні основи для формування у дошкільників  елементарних уявлень про свої права та обов’язки, створювались педагогічні умови для успішного процесу набуття дітьми мовленнєвої компетенції. оди роботи з дітьми, творчо підходили до вирішення даних проблем.

            Педагогічний колектив продовжував працювати над оновленням стратегії і тактики взаємодії з батьками. У спілкуванні з ними, педагоги створювали атмосферу довіри, розширювали й поглиблювали уявлення членів родини про сучасні освітні завдання, роль вікових та індивідуальних особливостей дитини в її особистісному становленні, ознайомлення батьківської громади з процесом оновлення змісту, форм та методів дошкільної освіти. Для реалізації цих завдань педагоги нашого закладу використовували у своїй роботі різноманітні форми роботи з батьками. Це і батьківські збори, засідання ради закладу, батьківських комітетів, відкриті заняття, бесіди за круглим столом, конференції, родинні свята, дозвілля, тематичні виставки, консультації.

Цікавими та змістовними були підготовлені та проведені педагогами різноманітні свята та розваги. Тиждень правового виховання проводився із залученням дітей до різних форм роботи: заняття, ігрова діяльність, театралізована діяльність, читання художніх творів, моделювання ситуацій та їх розв’язання.

             Весь фізкультурно – оздоровчий режим у ЗДО спрямований на збереження та зміцнення здоров’я дошкільників, своєчасне формування  у них життєво важливих рухових умінь та навичок, розвитку фізичних якостей, забезпеченню належного рівня фізичної підготовленості, виробленню звички до здорового способу життя.

         Основними завданнями діагностичного обстеження було:

1.Своєчасне виявлення й оцінювання реального стану дошкільної освіти в старших групах, її відповідність державним вимогам;

2.Підвищення якості освітнього процесу, яке б орієнтувалось на потреби освітніх послуг батьків, дітей і школи;

3.Максимально об’єктивне прогнозування, як можливостей так і процесу розвитку дошкільної освіти у закладі.

           Необхідно відмітити, що в ході моніторингового дослідження, в загальному, рівень знань, умінь і навичок дітей змішаної групи ЗДО,  порівняно з минулим навчальним роком, має позитивну динаміку. Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

          Двічі на рік у листопаді та квітні  в нашому закладі проводилися Тиждень безпеки дитини. Метою заходу було удосконалення теоретичних і практичних навичок дітей, їх батьків, педагогічних працівників та обслуговуючого персоналу з питань захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій.   На території ясел-садка відбулися тактико-спеціальні навчання з відпрацювання дій у незвичайних ситуаціях в дошкільних закладах. 

           Впродовж минулого навчального року велася наполеглива робота щодо  зміцнення матеріально – технічної бази закладу, завдяки чому покращено умови перебування дітей у закладі,  збагачено ігрове середовище. Значну спонсорську допомогу у покращенні умов освітньої діяльності, у поповненні дидактичного та методичного матеріалу  надають батьки.     

            Вдалося підвищити рівень господарської діяльності. Адміністрацією  закладу постійно здійснювався  оперативний контроль за роботою структурних підрозділів: їдальні, пральні.

            Щомісячно контролювалася робота завгоспа та сестри медичної старшої щодо завезення, збереження продуктів харчування, додержання строків реалізації, вхідного контролю якості продуктів, ведення документації згідно Інструкції, виконання режиму економії електроенергії, тепла, своєчасний ремонт меблів та сантехніки; роботу кухарів – закладка продуктів харчування, якість та технологія приготування страв, норма видачі порцій, дотримання санітарного – гігієнічних вимог при обробці продуктів харчування, виконання Інструкції з охорони праці; роботу пральниць – дотримання графіку зміни білизни, якість прання та прасування білизни, дотримання норм витрат миючих засобів, збереження обладнання.

              Під постійним контролем стояло питання щодо перевірки якості прибирання приміщень ЗДО згідно графіку, своєчасне проходження медичного огляду працівниками закладу. На розгляд виробничих нарад виносилися питання  підготовки приміщень ЗДО до зимового періоду, проводилися аналізи захворюваності та організація харчування дітей.

               Медико-профілактична робота здійснюється відповідно до затвердженого плану. В яслах-садку виконуються всі заходи лікувально-профілактичного характеру: перевірка проведення вихованцям профілактичних щеплень, вимірювання антропометричних даних, перевірка постави, огляд на педикульоз.

             В ЗДО постійно та суворо дотримуються вимоги щодо забезпечення прав дитини, закріплені в основі державних документів: Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, Законі України «Про охорону дитинства», Законі України «Про дошкільну освіту».

           Питанню соціального захисту педагоги приділяли увагу на засіданнях педагогічної ради закладу, батьківських зборах, нарадах, індивідуальних та групових консультаціях. Проводилась певна робота щодо попередження насильства в сім’ї та профілактики насильства щодо дітей дошкільного віку.

           Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці. Весь освітній процес здійснювався, беручи до уваги Інструкцію з охорони життя і здоров’я дітей дошкільного віку. Контроль за необхідними і безпечними умовами праці за участю директора , відповідальних осіб, комісії з охорони праці закладу.

           Планомірна робота проводилась з дітьми та їхніми батьками щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час освітнього процесу протягом року не виявлено.

           Результати  перевірок виконання  вимог із питань  охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядалися на виробничих нарадах, педрадах, зборах. Таким чином, контроль із питань з охорони праці та безпеки діяльності ЗДО у 2019/2020 навчальному році мав комплексний характер і вчасно реалізовувався адміністрацією.

            Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи у 2019/2020    навчальному році, враховуючи досягнення і перспективи розвитку педагогічного колективу визначаємо  добрим .

         Але поряд з досягненнями в методичній роботі є і недоліки:

1. Залишається проблема впровадження ІКТ в педагогічний процес.

2.Інформатизація дошкільної освіти відкриває перед педагогами нові можливості для широкого впровадження у педагогічну практику сучасних методичних розробок, хоча й відсоток педагогів, які володіють комп’ютером становить 75%. В 2020/2021 н.р. буде продовжено навчання з оволодіння навичками роботи з програмами Microsoft Word, PoverPoint та іншими .

3. Недостатньо проводилась поглиблена робота педагогів над індивідуальною науково-методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.

        Для підвищення рівня роботи методичної служби у 2019/2020 навчальному році необхідно:

1. Створити умови для конкурсу професійної майстерності в ЗДО і залучити педагогів до участі в районних і обласних конкурсах професійної майстерності.

2. Активізувати педагогів до роботи над індивідуальною науково- методичною темою з метою підвищення рівня їх професійної компетентності.

3. Налагодити роботу творчої групи «Формування соціальної компетентності особистості як засобу підвищення якості освітньої діяльності».

4. Спланувати заходи, що забезпечать активну участь у підготовці та проведенні методичних заходів.

 

 

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ.

 

     

Шановні батьки!

Шановні спонсори!

Надавати добровільну благодійну допомогу Ви можете на вказаний рахунок:

ХБФ "Добра справа"

Код ЄДРПОУ: 39911566

Банк: АТ "Сбербанк"

МФО 320627

 IBAN № UA 8113206270000026004013040032 

позначенням для Наддніпрянського ясел - садка № 55

"Гаряча" телефонна лінія:

для населення області -0-800-507-574

для мешканців м. Херсона -45-51-89  

 

Щиро дякуємо Вам за підтримку, допомогу та за розуміння.